سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

 

یک استاندارد صنعتی برای برقراری ارتباط بین ادوات استفاده شده‌ در سیستم‌هایHome Automation است.
این روش اساساً سیستم‌های انتقال برق را به جهت ارسال سیگنالها و کنترل های مورد نظر خود مورد استفاده قرار می‌دهد که سیگنالها به‌عنوان اطلاعات دیجیتال ازفرکانس‌های پایین برق متناوب استفاده می‌نمایند.
ضمناًیک انتقال بر پایه ارسال سیگنالهای رادیویی نیز در این روش استفاده می‌شود.
ویژگی اصلی پروتکل X10 ارسال فرمان های کنترلی به وسایل از طریق شبکه تغذیه برق شهر است. به این ترتیب نیاز به سیم کشی دوباره و اضافی و یا دستکاری در وضعیت برق خانه مرتفع می گردد.
برای طراحی خانه هوشمند با این پروتکل، کافی است وسیله برقی خود را از طریق واسطه ای به پریز موجود در منزل متصل کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود با فرستنده ای سازگار با این پروتکل ، وسیله مورد نظر را با توجه به کد تنظیم شده اش خاموش یا روشن کنید. این فرستنده می تواند یک ریموت کنترل رادیویی ، یک مینی کنترلر سیم دار و یا تلفن یا گوشی همراه شما باشد که همچنین امکان کنترل از طریق شبکه های ارتباطی دیگر ویا شبکه اینترنت نیز با استفاده از واسطه مبدل براحتی وجود دارد.
سازندگان این محصولات حتی گیرنده های خود را در غالب کلیدهای دیواری و یا پریزهای مرسوم ارائه می کنند که با توجه به قابلیت ارسال فرمان از روی برق شهر (PLC) تنها کافیست کلید و پریز هوشمند به جای کلید و پریزهای مرسوم و معمولی نصب شود تا امکان کنترل روشنایی و وسایل الکتریکی منزل از هر جای دنیا فراهم شود.
قابلیت تنظیم شدت نور ، برنامه ریزی های زمانی، شبیه سازی حضور در منزل با خاموش و روشن کردن لامپها و وسایل صوتی و حرکت پرده ها و ... ، کنترل وسایل از خارج از منزل از طریق تلفن، یکپارچه کردن سیستم امنیتی با شبکه اتوماسیون خانگی و ارسال وضعیت امنیتی و ایمنی خانه به گوشی همراه شما با پیام کوتاه ، یا اطلاع رسانی به مرکز فوریتهای پلیسی یا آتش نشانی و ... همه از قابلیتهای جانبی سیستم اتوماسیون خانگی در منزلی است که مبتنی بر پروتکل X10 هوشمند شده باشد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 15 آذر 1392برچسب:, توسط سیبادو